EN STÆRK PARTNER TIL FRISØRER SIDEN 1948

1920
GRUNDLÆGGER:
ERICH DOTTER

En manufakturhandler - ingen relation til frisør branchen

Vision: Byg en virksomhed som har hovedfokus på frisører som forretningspartnere

 

 

 

1948
START: GRUNDPRINCIP
GOLDWELL PRODUKTION

Grundprincippet i den kemiske produktion af Hans Erich Ddotter:

Hovedfokus har indtil i dag været på produktion og salg af
hårprodukter for stylister.

 

Filosofi: Eksklusivt for frisører - avanceret udførelse med omtanke.

1948
FØRSTE PRODUKT:
GOLDWELL IDEAL

Første Goldwell produkt

 Innovativ kold permanent - bruger thioglycol syre baseret på permanent teknologi ved stuetemperatur (gør stylisters og klienters liv nemmere)

1956
VÆKST - MED KATEGORI EKSPANSION I:
SHAMPOO DISPENSERINGS SYSTEM

 Goldwells første kategori ekspansion > Pleje

 

Goldwells første shampoo system til økonomisk dispensering og professionel håndtering   

1956
VÆKST - MED KATEGORI EKSPANSION II:
SPRÜHGOLD

 Kategori ekspansion > Styling

I Tyskland benytter Goldwells salon hårspray ny avanceret aerosol teknologi - den lå

og ligger stadig på første pladsen, som den bedste hårspray i Tyskland på grund af

dens udestående præstationsevne

1958
FØRSTE GEOGRAFISKE EKSPANSION
UK

Første ekspansion af virksomhedens model uden for det tyske hjemme marked.

1971
VÆKST - MED KATEGORI EKSPANSION III:
TOPMODEL (1971) / TOPCHIC (1974)

Kategori ekspansion > Permanent farve

Goldwells tilbyder nu at møde stylistens behov i det evolutionere nye farve marked.

1976
VÆKST - MED INNOVATIONER:
BIO-FORM

Goldwells første "luft-formende" permanent med

"Airboy" anvendelsesværktøj bruges til skånsom pleje af hår og hovedbund.

 

Findes i dag på markedet som Topform

 

Dette er et af Goldwells største succeser

1976
VÆKST - MED INNOVATIONER:
BIOLIFE

Goldwells første systematiske salon med eksklusiv hårpleje og styling udvalg.

1976
VÆKST - MED INNOVATIONER:
TRENDLINE

Goldwells første komplette styling udvalg

1978
VÆKST - MED INNOVATIONER:
TOPCHIC DEPOT SYSTEM

Det første farve og lotion system som giver nøjagtig og praktisk farvebehandling og

100 % pålidelig farve resultat.

 

Colormat - til nem, sikker og ren farve anvendelse - fortsat ekstraordinær

 

 

 

1979
GEOGRAFISK EKSPANSION
NORD AMERIKA

Adgang til markedet via distributører

 

1. Canada 1979 - som en test for markedet i Nord Amerika

 

2. United Stats of America 1982

1981

FARVE COMPUTER

Førende med ny teknologi - hårfarve computer, som indeholder alle Goldwells farve servicer i salonen

For troværdige resultater med maximum hårpleje (>70.000 formler)

1983
GEOGRAFISK EKSPANSION
AUSTRALIA

1984
VÆKST
KERASILK

Effektivt hårpleje sortiment - "for hair like silk"

1986
VÆKST - MED INNOVATIONER
COLORANCE

Goldwells første oxidativ semi-permanent farve (pH 6.8) 3 nye Colorance salon servicer:

Color Balancing, Color Permin, Mini Coloring  

1988
VÆKST - MED INNOVATIONER:
LE COIFFEUR

 Goldwells første hårpleje sortiment, som tilfører co-branding af

salonen med henblik på kundefastholdelse  

1989

PARTNERSKAB WITH KAO 75 % (1989), 100% (1994)

Hans Erich Dotter: Valg af Kao som partner fordi:
1. Fælles værdier
2. Kao lover at holde salonen eksklusiv

 

Kao: Valg af Goldwell fordi:
1. Fælles værdier
2. Professionel hår ekspertise

1989
GEOGRAFISK EKSPANSION
ASIEN

1992
VÆKST - MED INNOVATIONER:
OXYCUR PLATIN DUSTFREE

Første støvfrie blegnings pulver på markedet (Goldwell patent)

Efterfølger af Goldwells første blegemiddel Oxycur Platin som blev lanceret i 1970

 

 

 

1992

PRO SKIN

Høj klasse premium hudpleje sortiment fra Goldwell

1995
VÆKST - MED INNOVATIONER:
DEFINITION

Globalt pleje brand med patenteret frugtsyre teknologi

2001
GROWTH - WITH INNOVATIONS:
ELUMEN

Banebrydende innovation med ny teknologi (Kao patent)

Goldwells ekspert farve - stort skridt for Goldwell i henhold til image

2004
VOKSENDE IMAGE:
TREND ZOOM / COLOR ZOOM

Lancering af Goldwells vigtigste kommunikation og image værktøj

 

2004: Trend Zoom Collection

 

2007: Trend Zoon Challenge frisør konkurrence

 

2010:  "Color Zoom" koncept relanceringen var for at øge fokussest på farve perfektionen

2005 - 2006
VÆKST - MED INNOVATIONER:
GOLDWELL STYLING (SENERE STYLESIGN)

Goldwells globale Styling sortiment med Kao teknologi (Elastomer)

2009
VÆKST - MED INNOVATIONER:
SILK LIFT

Stærk og tydelig lysning og den bedste blidhed

2012
VÆKST - MED INNOVATIONER:
NECTAYA

"Nærende ammoniakfri permanent hårfarve" med innovativ Kao teknologi hvilket er et  resultatet af et stor forbruger trend som består af forsigtige farve servicer.

2013
VÆKST - MED INNOVATIONER:
NY KERASILK

Første tilpasset langværende Keratin behandling

fra Goldwell plus, hjemme pleje program

 

 

 

2014
BRANDET RESTAGES:
WE THINK STYLIST

Nyt brand fokus med ny egenkapital, strategi og kommunikation

 

Fokus på "bæredygtig værdiskabelse i salonen gemmen tæt partnerskab"